Ansat helicopter gets a new flight control system
Although Russian helicopter manufacturers have a historically strong position on the heavy rotorcraft market, they do not leave attempts to advance with smaller models. The Russian Helicopters holding company, the umbrella organization for this country’s rotorcraft designers and manufacturers, is developing the re-engined 3,600-kg Kamov Ka-226T coaxial-rotor helicopter, and has also ventured the program to revive production of the piston-engine Mil Mil-34S.
The third product in this filed is the light Ansat helicopter developed by the holding company’s subsidiary Kazan Helicopters. Kazan is known as the production plant for Russia’s best-selling medium helicopters of the Mil Mi-8/17 family; it also takes part in the program to develop the new 15,600-kg MTOW Mi-38 transport helicopter.
At the end of April, Kazan Helicopters unveiled a new version of Ansat with a hydromechanical flight control system instead of the baseline version’s fly-by-wire controls. According to Kazan Helicopters CEO Vadim Ligay, two prototypes have already been assembled: one for the ground tests that have been on since 2011, the other for flight trials. According to the designers, traditional hydromechanical controls could simplify promotion of the helicopter to the commercial market since the basic version’s fly-by-wire system faces certification limitations.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent