Gaining pace
After a protracted period of no news about the effort to develop Russia’s new Irkut MS-21 short- to medium-range passenger aircraft, the program now appears to be gathering pace. Irkut, a subsidiary of United Aircraft Corporation (UAC), signed a final agreement in early June with the US engine maker Pratt & Whitney to select the PurePower PW1400G turbofan engine as the sole foreign-made powerplant for the future aircraft. Also in June, Bombardier subsidiary Short Brothers was identified as the supplier of the engine nacelle.
The latest development indicates that the MS-21 program has moved to inking firm contracts with the key suppliers that were selected back in 2009 г. The first deal of a kind was the contract signed in November 2011 with Nizhny Novgorod-based Gidromash that will develop and manufacture landing gear components for the MS-21.
According to industry sources, the agreement with Pratt & Whitney envisages the development of engines for two planned members of the MS-21 family, the 150-seat MS-21-200 and the 180-seat MS-21-300. The only difference between the two aircraft’s powerplants will be in the power settings within the 11-14.5 t (25,000-32,000 pound) range. The largest version, the 212-seat MS-21-400, will require a different, more powerful engine. The first PW1400G prototype will be assembled this year; Irkut expects to first fly it on an MS-21 prototype in 2015, followed by the service entry in 2017.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent