Growing own competence
Russian aero engine designers have reached an important milestone in launching domestic production of helicopter powerplants, which have been enjoying steadily growing demand over the past several years. St Petersburg-based Klimov plant, a subsidiary of United Engine Corporation (UEC), commenced tests in December 2012 on the first VK-2500 turboshaft engine assembled from all-Russian components. Klimov, which originally designed the VK-2500, would previously assemble these engines from parts supplied by the Ukrainian manufacturer Motor Sich, currently the largest helicopter engine house in the former Soviet Union. The 2,400-hp VK-2500 powers the new Mil Mi-28 and Ka-52 gunships and is also installed on the latest modifications of the globally popular Mil Mi-8/17 transport helicopter family.
In 2008 the Russian government decided to organize full-cycle helicopter engine production in St Petersburg. Klimovʼs plan is to assemble 50 VK-2500s from Russian components in 2013 and to ramp up annual production of these engines to 500 units by the year 2015. State-controlled Vnesheconombank in 2011 granted Klimov a 4.95-billion-ruble loan (equivalent to $165 million) for these purposes. "Organizing VK-2500 series production as part of the national imports substitution program contributes to the Russian helicopter industry’s independence from foreign suppliers of engines and engine components," says UEC general director Vladislav Masalov.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent