Il-76 returns home
Russia plans to revive its transport aviation production capabilities with local assembly of Ilyushin Il-76 aircraft. In the Soviet era these airplanes used to be assembled at the TAPO plant in Tashkent, Uzbekistan. The Uzbek government a few years ago refused to hand TAPO under the control of Russia’s United Aircraft Corporation (UAC); the facility is to be closed on January 1, 2012.
This year the Tashkent plant has rolled out one stretched Il-76MF, the second aircraft of this version ordered by Jordan. The first one has already been delivered to Jordan International Air Cargo. The last two airframes to be assembled at TAPO will be Il-76TD-90VDs for Russia’s Volga-Dnepr cargo operator.
UAC plans to set up a Russian assembly line for the new Ilyushin Il-76MD-90A military transport, also known as Il-476 or Item 476. This aircraft will be in fact a heavily modernized version of the Il-76MD military transport that has been in service with the Russian Air Force for more than 20 years. According to Vladimir Belyakov, deputy head of the Ilyushin design bureau, the modernization will include a reinforced wing and new engines, an upgraded landing gear and a new avionics suite. With this upgrade the designers expect to increase the aircraft’s payload from the current 50 t to 60 t, extend its flight range by 27%, and reduce fuel consumption by 18%.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent