MC-21 goes into production
![Assembly of an MC-21 fuselage section in Irkutsk // Irkut Corporation Assembly of an MC-21 fuselage section in Irkutsk](http://www.ato.ru/files/styles/r-inpage-super/public/field_image/mc-21-lys.jpg)
Russia is making a serious effort to return to the commercial narrowbody market with a major domestic project. The Irkut MC-21 commercial airliner is the first such program since the collapse of the USSR. It involves numerous international suppliers and is backed by orders from Russia’s largest government-owned leasing companies. The program has now entered the production stage as the first prototypes are being assembled.
According to sources at the program integrator Irkut Corporation, a subsidiary of United Aircraft Corporation (UAC), assembly of the first MC-21 prototype began this spring at the Irkutsk-based aviation facility. Three airframes have been laid down: one for ground testing and two flying prototypes. All three are expected to be completed in 2015.
The prototypes are for the MC-21-300 variant, seating 163 in a two-class layout or 211 in the high-density version. This modification should be certified in 2017; deliveries to the launch customer, Russia’s largest carrier Aeroflot, are to follow from 2018.
The shortened modification, the MC-21-200, will seat 135-176 passengers. Development of this variant is lagging behind due to lower demand, Irkut officials explain. The aircraft is currently at the design stage. A decision on the MC-21-400 stretch, designed to carry up to 230 passengers, should be taken within the UAC at a later date. In the meantime, Irkut does not confirm having given up on the MC-21-400, a company source stresses.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Russia’s aviation authorities anticipate seven per cent traffic decline in 2024
- Russian airlines’ traffic to BRICS countries short of 50% of the pre-pandemic level
- Aeroflot’s financials outperform pre-pandemic results
- The number of passengers at Russian airports increased by 6.7%
- Aeroflot sets record-breaking flight frequencies for key domestic routes
- Russian airlines’ April passenger traffic increased by 8.3%
- Aeroflot adapts Russian IT system for strength analysis in MRO
- Russian lessor GTLK estimated the loss from liquidation of its Irish business at 2.49 billion roubles
- The second Ilyushin IL-114-300 prototype turboprop has made its maiden flight