Russian business aviation bounces back but serious problems remain

Leonid Koshelev, chairman of the Russian United Business Aviation Association

The Russian business aviation market may be growing again, but most of its problems remain unsolved. Worse yet, if the industry regulators succeed in implementing a host of newly proposed requirements, this will further complicate the life of bizav operators, says Leonid Koshelev, chairman of the Russian United Business Aviation Association (RUBAA).

- Has the Russian business aviation market fully recovered from the economic crisis?

- Indeed, the market is growing. We may say that the industry recovered about a year ago, when airport movements for business aviation across the country reached the pre-crisis levels. This is very positive news, indicating that people increasingly use business aviation services again. I am convinced that the upward trend will continue. However, the sector has to avert a number of potential problems linked to the new regulations being imposed on the market.

- What are these regulations, and the problems they are fraught with?

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

АТО-телеграф

2024 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.