Russian helicopter fleet: ageing and overbalanced
The Russian helicopter fleet stood at 2,266 units in the first quarter of 2012; fewer than 50% of them (1,063) were in commercial operation, according to an analytical report prepared by the GosNII GA State Research Institute of Civil Aviation at the request of Show Observer. The variety of helicopter models operated in Russian has grown considerably, but the bulk of the fleet is still comprised of outdated Mil Mi-8’s (899 overall, 582 in active commercial operation) and Mi-2’s (485 and, 98 respectively). Of the 295 Mi-8MT airframes, 206 are in active operation; for the Mi-26T the figures are 67 and 36; for the Ka-26, 61 and 15; and for the Ka-32, 48 and 27 respectively. Other Russian-made rotorcraft types are represented on a much smaller scale.
The most ubiquitous foreign type in Russian operation is the Robinson R44: of the total 232 airframes registered, 105 are assigned to general aviation and 54 to commercial aviation. Other popular foreign-built rotorcraft models include the Eurocopter AS350 (23 listed, of them nine in commercial operation and three in GA operation), EC135 (14, 10, and three, respectively), AS355 (12, 3, and 7) and EC120 (13, one, and seven). There are 18 Bell 407 helicopters; 13 of these are in GA operation and five not currently operated. There are 27 more rotary-wing types operated or at least listed in Russia, but each of these is represented by not more than 10 airframes.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade
- Russian airlines’ traffic exceeds 95 million passengers in 10 months of 2024
- Russia’s Red Wings takes delivery of a new Superjet 100
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS