Russian lessor re-negotiates CSeries contract

Russian leasing company Ilyushin Finance Co. (IFC) is in talks with the Canadian aircraft maker Bombardier on revising the terms of its CSeries aircraft order. The revised version might be announced at Paris Air Show 2015, where the new aircraft type is making its international debut.
“We are working with Bombardier’s management to reformat the contract. We will possibly finalize our agreements at the Le Bourget air show,” an IFC spokesman told Russia & CIS Observer.
IFC is the first Russian customer for the CSeries. The Russian lessor placed an order for 32 CSeries 300 aircraft with an option for 10 more in February 2013. In the summer of 2014, at Farnborough International Air Show, the company converted seven of its aircraft on option to firm orders. IFC explained its failure to publicly announce this deal by the deteriorating political situation in Russia due to the events in Ukraine.
As a results of the Ukraine-related sanctions, the Canadian authorities banned all financing of Russian companies in 2014, making the IFC deal more expensive. This was one of the reasons for IFC to review the CSeries 300 contract. The company officially confirmed such a possibility in April this year. “Indeed, we are looking into the possibility of reviewing our participation in this program because of constant delays to the delivery dates and to the launching of series production, and also due to the fact that [Canada’s export credit agency] Export Development Canada has suspended financing of Russian companies,” an IFC representative commented at the time.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot promotes initiative towards harmonization of Russia’s continued airworthiness system with international standards
- Russia’s Smartavia passenger traffic decreased by 6.7%
- Russian airlines 2024 traffic exceeds the pre-sanctions level
- Russia’s Ural Airlines passenger traffic fell one per cent short of pre-crisis levels
- Aeroflot continues regional hubs development
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade