Russian Navy to start receiving 9M317M missiles
In early August, 2016 at the session of the Russian Military-Industrial Commission Board the Almaz-Antei Group revealed test results of the new generation 9M317M surface-to-air guided missile designed for the Russian Navy. Its development, within the Buk-M3 surface-to-air missile system program in the first place, got initiated as far back as in early 1990’s by the Dolgoprudnenskoe Research and Production Facility, a subsidiary of the Almaz-Antei.
Although the first five pop-up trials were performed at Emba tests range in 1995, being underfunded the works significantly slowed down after that. The missile tests resumed in 2001 at Kapustin Yar test site, whereas pop-up tests within the Shtil-1 naval system program started in 2007. For long time the development of the 9M317M naval version and 3S90 vertical launcher have been made at the expense of the design companies only.
The export version of the sea-launched missile — 9M317ME has a cold vertical start, it is ejected from a transport-and-launch container with a catapult and its own engine ignites when the missile is airborne. Gas vanes are used to incline the missile into desired direction. Shtil-1 naval system can destroy aerial targets at a range of up to 50 km and within the altitude range from 5 to 15 km. The guidance system has a semi-active homing head developed by the Moscow-based Agat R&D Institute and the 3R90 target illuminating radar. Compared to a t-slot launcher, the concept of a vertical start allowed to increase the rate of fire 4-6 times and made it possible to fire missiles with a minimum interval of 2 seconds.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent