Seeking out tactical unmanned capability
Russian President Vladimir Putin in mid-June said the country must develop a range of new unmanned aerial vehicles (UAV). Consequently, on top of purchasing foreign UAV designs several years ago the Russian Defense Ministry will now shop for unmanned systems domestically.
It appears that in terms of mini-UAV requirements the ministry has settled for the systems readily available on the domestic market. This class is currently well served by Russian manufacturers.
In the MALE (medium altitude, long endurance) UAV class, two programs were started in Russia last year, led by St Petersburg-based specialist Transas and by Kazan-based Sokol design house. Transas is developing a system weighing up to 1 t, whereas Sokol is working on a heavier vehicle with up to 5 t MTOW. The companies signed a strategic partnership agreement to ensure cross-platform commonality of the control system and mission equipment. Flight tests of both vehicles are set for 2014; deliveries should start in 2016.
There is however one more class of unmanned aerial systems, fitting in between mini-UAV and MALE: tactical vehicles. It is exemplified by the AAI RQ-7 Shadow. The Defense Ministry’s procurement plans for such systems are as yet unclear. The Russian military obviously needs the capability, which cannot be provided by the several obsolete designs currently in service. Russian UAV developers have analysed the combat experience of foreign countries that used tactical unmanned aircraft in various military conflicts of the past several decades. The results of this study indicate a high effectiveness of such systems.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
АТО-телеграф
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft