Sukhoi Business Jet takes shape
Sukhoi Civil Aircraft Company continues work on the business version of its Superjet 100 regional airliner. Sukhoi Business Jet (SBJ) deliveries should start in 2014. The key differences from the Sukhoi Super Jet 100/95LR baseline include extra fuel cells in the cargo hold, integrated airstairs, and a sitcom system.
SCAC presentation revealed at the RUBAA conference at Gidroaviasalon 2012 earlier this month says that three main variants will be available: VIP (eight passengers), ministerial (19) and corporate (38).
The VIP variant will have a range of 7,880 km (4,250 nm), against 7,415 km (4,000 nm) for the ministerial and 6,450 km (3,500 nm) for the corporate version. All three will have a maximum cruise speed of M0.81 and a maximum operating altitude of 12,190 m (40,000 ft).
Thanks to the baseline aircraft’s five-abreast economy seat layout, the SBJ cabin is wider than any clean-sheet business jets and even some corporate models based on regional passenger airliners. The largest-cabin business aircraft designed from scratch, the Gulfstream G650 and Bombardier Global 6000, offer a cabin volume of 60.54 cu.m. and 60.60 cu.m., respectively. Bombardier is planning two more Global models, to enter the market in 2016 and 2017. Whereas the Global 8000 will have a slightly bigger cabin volume at 63.32 cu.m., the Global 7000’s cabin is going to measure 74.67 cu.m. Embraer’s E-190-based Lineage 1000 has a cabin volume of 115.67 cu.m. The SBJ however will be even more spacious than that, at 118.7 cu.m. Only the Boeing Business Jet and Airbus Corporate Jet can offer greater cabin space.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent