Sukhoi continues T-50 flight trials

Sukhoi continues flight-testing prototypes of its T-50 fifth-generation fighter developed under the PAK FA program. According to the Russian jet maker, as of the end of May the two test aircraft had made 60 trial flights.
The first T-50 flew in January 2010 in Komsomolsk-on-Amur and was moved in April same year to the Zhukovsky, Moscow Region-based Gromov Flight Research Institute for initial flight testing. The second prototype joined the flight program this spring. One more aircraft, designated T-50-0, is being used for static tests, and another — T-50-KNS — is believed to be used as a complex full-scale stand intended for ground testing.
Earlier this year Mikhail Pogosyan, the head of both Sukhoi and its parent company United Aircraft Corporation, promised that the third T-50 prototype would join trials before year-end. According to him, the current two prototypes are being used to test aerodynamic characteristics, stability and controllability, while the third and fourth aircraft will be tested in the production configuration with mission equipment installed, including the new Tikhomirov NIIP AESA radar.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot promotes initiative towards harmonization of Russia’s continued airworthiness system with international standards
- Russia’s Smartavia passenger traffic decreased by 6.7%
- Russian airlines 2024 traffic exceeds the pre-sanctions level
- Russia’s Ural Airlines passenger traffic fell one per cent short of pre-crisis levels
- Aeroflot continues regional hubs development
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade