Ilyushin Finance eyes regional leasing market
![This Bombardier Q400 NextGen made a demo tour across Russia in May This Bombardier Q400 NextGen made a demo tour across Russia in May](http://www.ato.ru/files/styles/r-inpage-super/public/field_image/bombardier-q400-nextgen.jpg)
The Russian lessor Ilyushin Finance Co (IFC) is looking at opportunities to enter the regional turboprop segment. Among its possible partners are Bombardier, ATR, and also manufacturers of smaller aircraft. The Saratov-based carrier Saravia has already announced its intention to lease three Bombardier Q400s from IFC; the type was issued a Russian certificate in early June 2012.
The demand for foreign-made regional aircraft is growing in Russia, but the technical requirements differ from region to region. According to an IFC-led study, there are 11 airlines offering regional services in European Russia, all the 36 airports of the region are equipped with concrete runways, and typical sector lengths vary between 200 and 800 km. In this situation the best option would be an ATR-72 or a Bombardier Q400.
The situation in Siberia and the Far East is totally different: this huge area is served by not more than 18 airlines; 43% of the local 119 airports have unpaved runways, and typical sector lengths lie between 400 and 3,000 km. The ATR-72 range may prove too short for this particular market; apart from the Q400, it would be best served by Antonov An-140 turboprops and An-148 jetliners. In other words, there is no universal, one-size-fits-all regional airframe. On the whole, IFC believes the Russian regional market will require about 200 airliners through to the year 2030.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Russia’s aviation authorities anticipate seven per cent traffic decline in 2024
- Russian airlines’ traffic to BRICS countries short of 50% of the pre-pandemic level
- Aeroflot’s financials outperform pre-pandemic results
- The number of passengers at Russian airports increased by 6.7%
- Aeroflot sets record-breaking flight frequencies for key domestic routes
- Russian airlines’ April passenger traffic increased by 8.3%
- Aeroflot adapts Russian IT system for strength analysis in MRO
- Russian lessor GTLK estimated the loss from liquidation of its Irish business at 2.49 billion roubles
- The second Ilyushin IL-114-300 prototype turboprop has made its maiden flight