It’s taxi time
The STS-135 mission to be flown by Space Shuttle Atlantis later this year will bring down the curtain on the 30-year shuttle program. After this final flight, the United States will have to do without a spacecraft fleet of its own for a number of years. Until NASA decides where it stands on further manned space activities, the International Space Station will remain the only such program running. By retiring the Shuttles the Americans will be unable to independently transport crews and cargo to the Station, and will have to rely for this capability on their ISS partners. Russian Progress ships will shoulder the main burden of resupplying the Station, because the European Space Agency’s ATV Automated Transfer Vehicle and its Japanese equivalent HTV have so far been launched but once a year.
On the one hand, the Western partners consider their respective ISS segments to be largely completed; as for the routine tasks of keeping the Station in food, fuel and other supplies, these are not going to be compromised by the retirement of the shuttle. Prior to the final flight of Atlantis the ISS orbit will be raised to 400 km to compensate for drag. In the future Progress and ATV resupply craft will be using their engines to raise the ISS orbit as required.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent