Ivchenko Progress assembles first D-136-2 engines

Ivchenko Progress is building the first two D-136-2 engines for the Mi-26T2
Ivchenko Progress is building the first two D-136-2 engines for the Mi-26T2
Источник:
: News
Подробно об авторе:
Svetlana Kalinina

Ukrainian engine specialist Ivchenko Progress has brought to HeliRussia 2014 a mock-up of its D-136-2 helicopter engine, which was first demonstrated in Russia at last year’s exhibition. The company says it is assembling the first two examples of the powerplant.

The modified version of the D-136 baseline is intended for the upgraded Mil Mi-26T2 transport helicopter. It has a maximum take-off power of 11,500 hp up to an OAT of +40ºC, and an emergency power rating of 12,200 hp. The Mi-26T2, the latest version of the Mi-26 heavy helicopter, is under development at Russian Helicopters. It has a glass cockpit with five liquid-crystal MFDs, two PS-7 digital control panels, a set of backup electromechanical instruments, and day/night visual systems. The navigation suite comprises the NAVSTAR/GLONASS-compatible A-737 GNSS system, an INS, and a Doppler velocity log. Russian Helicopters says it has received the first Mi-26T2 export order to unspecified customer and the deliveries should start in 2015.
 

Понравился материал?

Подпишитесь на дайджест "Главное за неделю" от ATO.RU и не пропустите ничего важного!
Авторские материалы из первых рук в вашем почтовом ящике!

Подписавшись на бюллетень и заполнив данные о себе, вы можете принять участие в розыгрыше призов или получать эксклюзивный анализ авиаперевозок от ATO.RU!
Бюллетень "Главное за неделю":


Тематические бюллетени ATO.RU >>

АТО-телеграф

2024 © Авиатранспортное обозрение
Мобильная версия сайта - mobix1.ru

Некоммерческое использование материалов сайта ATO.ru (в том числе цитирование и сокращенное изложение) разрешается при условии размещения прямой ссылки на цитируемый материал или на главную страницу www.ato.ru. Любое коммерческое использование, а также перепечатка материалов возможны только с письменного разрешения редакции.