Looming change
The Russian government and aviation regulators appear to have firmly set their sights on radically overhauling the country’s air transport market. The official reasons given are a recent string of airline bankruptcies and a number of air crashes reported lately. However, the true motives behind the new policy remain unclear.
The drive to cut the numbers of medium- and small-sized airlines has been very much in evidence in the recent months. The original explanation offered was that such carriers are financially insecure. The folding of the Continent airline this July came in very handy to prove this thesis. Based at Moscow’s Vnukovo, Krasnoyarsk’s Yemelyanovo, and Norilsk’s Alykel airports, the carrier’s fleet was built around 11 Tupolev Tu-154M airliners previously owned by Aeroflot. Continent tried its hand at multi-sector services between Russia’s eastern and southern regions via Moscow but eventually went bust over a relatively small debt of 32 mln rubles (just over $1 mln at the current exchange rate).
This bankruptcy brought about two seemingly contradicting proposals: to set up an emergency reserve fund that would ensure that a bankrupt airline’s passengers would be picked up by other carriers (starting next year, there will be no more money earmarked in the federal budget for reimbursing such passengers); and to toughen the airline certification requirements, so that compliant operators would grow some fat and stop going belly-up. The latter idea, among other things, implies raising the minimum required number of similar-capacity and -range aircraft in an airline’s fleet.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent