Regional conundrum
The economy of regional airline services is much more intricate than the principles applied to mainline air transport. Among the key problems in this sector are the low purchasing power of the population and the high specific costs associated to the smaller seating capacity of regional aircraft and the relatively short route legs they are operated on. This is why, whenever the mainline segment in Russia enters periods of stagnation, the regional air services market begins to shrink; similarly, the recent explosive growth of mainline airline transport has been accompanies by very insignificant improvements on the regional market.
Another problem is that an effective method of interaction between the network and feeder carriers was never really introduced in Russia. The majority of regional and local carriers are therefore unable to accumulate enough capital to purchase new equipment, so continue to operate Soviet-made aircraft. As a result, these airframes are fast approaching the end of their service life, and regional carriers lack not just money for fleet renovation purposes but even reliable business models that could attract external funding.
This unfortunate state of affairs prompts market players to seek inexpensive solutions to the problem of ageing regional fleets. The range of options for airliners seating over 50 passengers is more or less obvious; as for smaller aircraft, a great many projects of varying feasibility are being proposed.
Single-engine aircraft
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS
- Aeroflot to spend US$300 million on replacing foreign IT products
- Aurora orders five MC-21 and two SJ-100 aircraft
- GTLK becomes the largest customer for SJ-100, IL-114 and Tu-214 aircraft
- Russian airlines’ passenger traffic grew 4% in July
- Aeroflot reveals top destinations for the first half of 2024
- Russian domestic passenger air traffic starts a slow descent