“Russia is a strategic country for us”
Safran Group’s bet on industrial cooperation with Russia, which started with the development of SaM-146 engine jointly with NPO Saturn is further advanced with Turbomeca’s close partnership with the Russian Helicopters. Olivier Andries, Turbomeca’s CEO tells Show Observer that the company is confident enough to take that relationship to a new level.
Mr Andries, are you satisfied with the way Turbomeca business is evolving in Russia?
— As we speak, there are 200 Turbomeca engines in operation in Russia, mainly they equip Airbus Helicopters models, with Equreuil being the most successful one (accounting for about 70% of the engine fleet). This is about 2.5 times more than three years ago: in 2011 there were only 80. We expect an increase of Turbomeca fleet in Russia with the entrance into service of Russian Helicopters models, Kamov Ka-226 and Ka-62.
Russia is a strategic country for us for two reasons. Reason one, there’s a wide helicopter market, both military and commercial. The second reason is that we consider Russian Helicopters as one of the largest global players with deep competences and a sound strategy. Our view is that its market share is going to grow in the next 20 years. We attach a lot of value and are very satisfied with our partnership, which started five years ago. We are in deep and transparent discussions on future developments, and we are sure that the Russian Helicopters has the means, the willingness and the capability to develop worldwide. We are thrilled to accompany them.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade
- Russian airlines’ traffic exceeds 95 million passengers in 10 months of 2024
- Russia’s Red Wings takes delivery of a new Superjet 100
- Aeroflot to add 33 destinations to its winter schedule
- Russian airlines’ traffic grew by 4.8% in September, helped by abnormally warm weather
- S7 Airlines switches to Russian ACARS