Volga-Dnepr set to expand its MRO capability

While foreign players are actively entering the Russian commercial MRO market, individual Russian providers are exploring business opportunities abroad. Russian MRO provider Volga-Dnepr Technics (VDT), part of Volga-Dnepr Group, has inaugurated a maintenance hangar facility at Leipzig/Halle airport. The hangar became operational on 16 January with its first job on an Antonov An-124 transport aircraft. Volga-Dnepr President Alexey Isaikin says his company’s plan is to turn Leipzig, which is already the second-largest freight airport in Germany, into а global cargo hub. VDT leases the new hangar from the airport; it will use the facility to provide MRO services both to its parent company and to third-party operators.
VTD holds an EASA Part 145 certificate to perform maintenance on Boeing 747-200, 747-300, 747-400, and 747-8 aircraft; the plan is to extend the certificate this year to cover the Boeing 737CL and 737NG narrowbodies and the Airbus A320 family. VTD expects to start offering maintenance up to C-check on Boeing 747s by late 2013; next year it should be capable of offering C-checks on Boeing 737 and Airbus A320 airliners.
The 8,500-square-meter hangar at Leipzig measures 94 by 90 meters and has a 30-meter-high ceiling. It can provide maintenance on An-124 Ruslans, Boeing 747-8s and, in the future, on Airbus A380s. The hangar accommodates a single An-124-100, Il-76TD, or Boeing 747 aircraft, or up to four Boeing 737 or Airbus A320 narrowbodies simultaneously. Abutting the hangar space are workshops and offices. Up to five An-124s or Boeing 747s can park simultaneously on apron outside the facility.
Это закрытый материал портала ATO.RU.
Полный текст материала доступен только по платной подписке.
Вопросы, связанные с платным доступом, направляйте на адрес paywall@ato.ru
Для пенсионеров у нас 50% скидка на все виды доступа. Зарегистрируйтесь на сайте под своим реальным ФИО (например, Иван Иванович Ивванов), указав, что Вы пенсионер, и отправьте с емэйла, который указали при регистрации скан/фотографию подтверждающего документа по адресу jkabardina@ato.ru.
Услуга "Автоплатеж". За двое суток до окончания вашей подписки, с вашей банковской карты автоматически спишется оплата подписки на следующий период, но мы предупредим вас об этом заранее отдельным письмом. Отказаться от этой услуги можно в любое время в личном кабинете на вкладке Подписка. Подробные условия автоматической пролонгации подписки.
Я подписчик / Я активировал промокод.
Если у вас есть неактивированный промокод, авторизуйтесь/зарегистрируйтесь на сайте и введите его в своем Личном кабинете на вкладке Подписка
Ссылки по теме
- Для того, чтобы оставить комментарий, не привязанный к социальной сети, войдите или зарегистрируйтесь на нашем сайте.
CIS & Russian Aviation News And Insights
- Aeroflot promotes initiative towards harmonization of Russia’s continued airworthiness system with international standards
- Russia’s Smartavia passenger traffic decreased by 6.7%
- Russian airlines 2024 traffic exceeds the pre-sanctions level
- Russia’s Ural Airlines passenger traffic fell one per cent short of pre-crisis levels
- Aeroflot continues regional hubs development
- S7 Airlines stays in Top-3, despite GTF challenges
- Aeroflot 2024 traffic growth exceeds the Russian industry average three-fold
- Russia’s Utair saw it traffic grow by 5.8% in 2024
- LCC Pobeda carries 90 million passengers in its first decade